Rekomenduojame stabdyti visas planines odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas 2020.03.14 15:11

Lietuvos Respublikos odontologų rūmų Prezidiumas, atsižvelgdamas į tai, kad Odontologų rūmai iki šiol iš Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo nėra gavę jokių nurodymų, kokių veiksmų turėtų imtis Lietuvos odontologų ir burnos priežiūros specialistų bendruomenė, esant šiai situacijai Lietuvoje, įvertinant tai, kad specialistams darbo metu trūksta elementariausių apsaugos priemonių bei tai, kad Rumai sulaukė milžiniško kiekio bendruomenės narių paklausimų, kaip elgtis, rekomenduoja Rūmų nariams, suderinus su darbdaviu, bent 2 savaitėms, t.y. nuo kovo 14 d. iki kovo 27 d., nutraukti visas planines odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas, kol iš valstybės atsakingų institucijų negausime kitų nurodymų.
Odontologų rūmai ragina darbdavius, neturinčius galimybių nutraukti planinių odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų teikimo, atsakingai organizuoti darbą ir vadovautis rekmendacijomis, kad darbuotojai galėtų dirbti saugiai, nerizikuodami nei savo, t.y. darbuotojų, nei pacientų sveikata bei nekeldami jai grėsmės. Norime priminti, jog darbdavys atsako už darbuotojo saugą darbe.
 
 
1. Organizuoti vizitų grafiką taip, kad laukiamasis nebūtų pilnas pacientų. Kuo mažiau, tuo geriau. Jeigu įmanoma, palaikyti atstumą tarp pacientų. Jei nėra būtina, vengti atvykti su “palaikymo komanda”.
2. Prieš pacientui patenkant į kabinetą, o dar geriau, telefonu, įdentifikuoti, ar pacientas nėra potencialus užkrato šaltinis. Dieną prieš vizitą, patvirtinant, ar pacientas atvyks, užduoti šiuos klausimus:
 A. Ar karščiuoja, peršalęs, kosti sausu kosuliu, ar sunku kvėpuoti, ar skauda raumenis, galvą. Ar turėjo šių simptomų pastarąsias 14 dienų?
B. Ar turėjo kontaktą su A punkte minėtais asmenimis?
C. Ar turėjo kontaktą su COVID-19 positive asmeninis?
D. Ar keliavo po rizikos zonas pastarąsias 14 dienų?
Jei atsakymas teigiamas, šie pacientai turėtų laikytis karantino (išimtis: skubi pagalba). Jei pacientai turi minėtuosius simptomus, susisiekti su šeimos gydytoju telefonu bei kitais pagalbos telefonais (past. Lietuvoje veikia arba 112, arba 033, arba 1808)
Jei pacientas į visus klausimus atsako “ne”, tuomet galima konsultuoti/gydyti laikantis šių rekomendacijų.
3. Laukiamajame nepalikti jokių žurnalų, laikraščių. Dezinfekuoti durų rankenas, stalviršius, klaviatūras, ekranus, kranus. Apsaugos priemonės administratorei: apsauginis stiklas arba saugus atstumas nuo kontakto su žmonėmis
4. Pastoviai vėdinti patalpas. Geriausia, tarp pacientų.
5. Prieš konsultaciją/gydymą, pacientai turi plauti/dezinfekuoti rankas. Tas pats galioja ir lydintiems asmenims. Nesiliesti rankomis sveikinantis.
6. Prieš ir po pirštinių dėvėjimo, plauti rankas 40 s pagal instrukcijas. 
7. Dėvėti apsauginius akinius/skydelį, pirštines, kepurėlę bei kaukę. Nusiimti apsaugos priemones (kaukę, pirštines) neliečiant veido ir rankų odos. 
Neliesti akių, nosies ir burnos prieš tai nenusiplovus rankų. Naudoti vienkartinius chalatus kaskart atėjus naujam pacientui.
8. Grįžus namo, prieš kontaktuojant su artimaisiais, nusiprausti po dušu.
9. Prieš procedūras, pacientai turi praskalauti burną peroksido 1% tirpalu ar jodo (0,2%) tirpalu arba CHX 0,2-0,3%.
10. Kai tik įmanoma, naudoti koferdamo sistemą ir dvigubą atsiurbimą.
11. Turbinos, kampiniai antgaliai, etc. turi turėti “antirefliuksinę” sistemą. Jei yra galimybė rinktis tarp kampinio antgalio ir turbinos, rinktis kampinį antgalį (susidaro mažesnis kiekis areozolio).
12.  Kabinete sumažinti paviršių skaičių, visas priemones laikyti stalčiuose ir ištraukti, kai tik reikalinga. Naudoti plastikines apsaugas žarnelėms. Dezinfekuoti visą kabinetą po vizito.
13. Vengti naudoti sodapūtes.
14. Dezinfekcija priemonių, kurių negalima sterilizuoti (UV lempos, etc).
15. Chirurginių procedūrų laukas - visiško sterilumo.
16. Kosėti, čiaudėti į alkūnę.
17. Po kiekvieno vizito grindis praplauti karštu chloruotu vandeniu.
18. Po vizitų pasilikti pakankamai laiko visiškam kabineto dezinfekavimui, net jei ir tektų sumažinti dienos vizitų skaičių.
19. Konsultacijos/gydymo metu neliesti nieko, kas nėra darbinis laukas.
20. Vienkartines atliekas mesti į plastikinį maišą ir užrišti mazgu.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su privatumo politika.