Dėmesio!
Informuojame, kad 2019 m. lapkričio 19 d. Lietuvos Respublikos Seime vyko Odontologijos praktikos įstatymo Nr. I-1246 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3955(4) ir lydinčiųjų teisės aktų svarstymas.
Pridedame 2019 m. lapkričio 19 d. Lietuvos Respublikos Seimo VII (rudens) sesijos, rytinio posėdžio Nr. 349 stenogramą (šaltinis:Lietuvos Respublikos Seimas https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/8485df310ad111eaa727fba41f42a7e9)
11.53 val.
Odontologijos praktikos įstatymo Nr. I-1246 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3955(4), Odontologų rūmų įstatymo Nr. IX-1929 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-1049(3), Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1050(3), Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VII-602 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-3335(2), Farmacijos įstatymo Nr. IX-709 8 straipsnio įstatymo projektas Nr. XIIIP-3336(2) (svarstymas)
Darbotvarkės 1-19 klausimas – Odontologijos praktikos įstatymo projektas. Kviečiu A. Kubilienę. Svarstymas. Informuoju Seimo narius, kad svarstytume šį teisės aktą, įtrauktume į darbotvarkę, papildomai buvo surinkti 47 Seimo narių parašai. Prašom.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Sveikatos reikalų komitetas, kaip pagrindinis komitetas, svarstė šį projektą ir išvada yra pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai. Kolegos, atkreipiu dėmesį – bendru sutarimu. Ir lydimuosius?
PIRMININKĖ. Taip. Ar, gerbiamieji kolegos, galime pritarti, kad kartu svarstome ir lydimuosius ir išklausome išvadą? Taip. Gerbiamoji pirmininke, prašome pristatyti ir dėl lydimųjų – Odontologijos rūmų įstatymo, Sveikatos priežiūros įstaigų, Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo ir Farmacijos įstatymo – jūsų komiteto išvadas po svarstymo.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Pirmininke, kokį pirmą numerį gal galėtumėte…
PIRMININKĖ. Nr. XIIIP-1049.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Nr. XIIIP-1049. Taip.
PIRMININKĖ. Odontologijos rūmų.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Sveikatos reikalų komitetas – pagrindinis komitetas. Sprendimas – pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai. Vėlgi atkreipiu dėmesį – bendru sutarimu.
PIRMININKĖ. Sveikatos priežiūros – Nr. XIIIP-1050.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Nr. XIIIP-1050. Sveikatos reikalų komitetas – pagrindinis komitetas. Sprendimas – pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai, ir vėl bendru sutarimu.
PIRMININKĖ. Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo projektas Nr. XIIIP-3335.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Sveikatos reikalų komitetas – pagrindinis komitetas. Yra sprendimas pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai, ir vėl bendru sutarimu.
PIRMININKĖ. Ir lydimasis – Farmacijos įstatymo 8 straipsnio įstatymo projektas Nr. XIIIP-3336(2).
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Sveikatos reikalų komitetas – pagrindinis komitetas. Yra sprendimas pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai, ir vėl bendru sutarimu.
Visas paketas priimtas bendru sutarimu.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Diskusija. E. Gentvilas. Maloniai prašome.
E. GENTVILAS (LSF). Gerbiami kolegos, tikrai nedaug išmanau apie pačią odontologų praktiką, nebent kaip pacientas, tačiau išmanau apie pilietinę visuomenę, kurios atributas yra interesų grupės, jiems atstovaujančios asociacijos, profesinės organizacijos ir taip toliau. Mes tikrai tai laikome demokratijos plėtros atributu ir manome, kad įvairios profesinės organizacijos yra tas instrumentas, kuris skatina pilietinę visuomenę, kuris užtikrina profesionalų interesų atstovavimą ir skatina socialinį dialogą tarp valdžios institucijų ir visuomenės.
Taigi mes turime daugybę Lietuvoje tokių profesinių organizacijų, ginančių savo narių interesus, pavyzdžiui, Advokatų rūmai, tie patys Žemės ūkio rūmai, „Linava“ transportininkų srityje, Architektų rūmai ir taip toliau, ir taip toliau. Gaila, sveikatos apsaugos sistemoje nėra daug tokių organizacijų ir štai Odontologų rūmai yra vienintelė išimtis Sveikatos apsaugos ministerijos reguliavimo srityje, kur profesinė organizacija pati užtikrina savo narių mokymą, švietimą, licencijavimą, licencijų atėmimą, sustabdymą ir taip toliau. Ministras A. Veryga nusprendė, kad nereikia turėti tokios pilietiškos išimties Sveikatos apsaugos ministerijos reguliavimo srityje, nes visur kitur atseit Valstybinė akreditavimo tarnyba užtikrina licencijavimą, Odontologų rūmai yra netikusi išimtis ir šiuo įstatymo projektu atima teisę Odontologų rūmams atlikti šitas funkcijas.
Mano manymu, kaip tik reikėtų skatinti, kad plėstųsi tokios profesinės organizacijos, kurios užtikrintų savo narių atstovavimą, švietimą, licencijavimą, o ne valdžios rankose viską bandyti sutelkti. Aš nenoriu kalbėti apie tai, kad atsiras papildomų etatų poreikis Valstybinėje akreditavimo tarnyboje, kad valdžia darys įtaką sprendimų priėmimui, nors tai galėtų padaryti nevyriausybinis profesiškai orientuotų žmonių sektorius. Labai daug valstiečiai kalbėjo prieš rinkimus ir po rinkimų, ypač T. Tomilinas mėgsta kalbėti apie socialinį dialogą tarp valdžios ir interesų grupių, kurios sukūrė asociacijas ir kurios užtikrina savo narių atstovavimą. Šiuo atveju tokia asociacija kaip Odontologų rūmai yra nustumiama į šalį ir pasakoma, kad už jus viską geriau atliks valdžios institucija, nepaisant išlaidų, kurias turės patirti iš biudžeto, nepaisant to, kad tai nebūtinai bus aukščiausios prabos odontologai, kurie galės įvertinti medikų odontologų poreikius, bet, kaip sakoma, viską geroji tetulė valdžia išmano geriau, negu rinkoje šiuo atveju dirbantys odontologai gydytojai. Tokiu keliu nuėjo Šiaurės Korėja, kur nevyriausybinio sektoriaus apskritai nėra. Lieka tiktai religinės bendrijos ten, o daugiau – valdžia. Tai ar mes einame į tą pusę, ar einame į kitą pusę, kai plečiame interesų grupių atstovavimą jų pačių rankomis, jų pačių protais ir jų pačių lėšomis? Čiagi šituo projektu pasiūlyta alternatyva, kad viską valdžia už mokesčių mokėtojų pinigus padarys. Žiūriu į D. Kepenį ir galvoju, na, jeigu neliktų sveikatinimo organizacijų kaip vyriausybinių organizacijų, o ateitų ministras A. Veryga ir pasakytų: mes, ministerija, viską užtikrinsime dėl sveikatinimo, gerbiamas Kepeni, visos jūsų iniciatyvos yra nereikalingos. Sakytumėte, ką tas A. Veryga šneka? Kodėl jūs šiuo atveju laiminate A. Verygą. Todėl, kad tai jūsų nepaliečia, o man atrodo, kad tai yra principinis požiūrius į pilietinę visuomenę ir į demokratiją, atimant tas teises, galimybes, ir sau, kaip valdžiai, valdžios institucijai, pasiimant visas tas teises ir galimybes, ir įtaką į valdžios rankas.
Pagalvokime kiekvienas apie savo interesų sferą, kur mes turime mums atstovaujančius ar tai Advokatų rūmus, ar Žemės ūkio rūmus, ir kaip mes pasijustume, jeigu viską paimtų ministerijos ir valdžia. Nustebtume. O čia nenustembame. Keista.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Diskutuoti kviečiu A. Verygą. Jums penkios minutės.
A. VERYGA (LVŽSF). Dėkoju, gerbiama posėdžio pirmininke. Gerbiami kolegos, iš tiesų, paklausius tokios įkvepiančios kalbos apie nevyriausybininkus, norisi šiek tiek ir reaguoti. Pačiam teko tuo nevyriausybininku būti, tai aš gal iš pradžių reaguosiu į tuos argumentus apie Šiaurės Korėją ir apie tai, kas kur kam ir kaip privalėtų priklausyti ar ne.
Tai aš galvoju, kad kaip tik Šiaurės Korėjoje, matyt, yra prievolė priklausyti vienai partijai, vienai organizacijai. Lietuvoje odontologai neturi jokio pasirinkimo, jie privalo priklausyti šiai asociacijai pagal įstatymą, jeigu nori praktikuoti. Man tai ir kvepia Šiaurės Korėja, kai tu neturi jokio pasirinkimo ir tavęs net neklausia – privalai priklausyti vienintelei asociacijai. Tai, man atrodo, ši tikrųjų yra nenormalu.
Ir jeigu, kaip jūs mano kolegą D. Kepenį paminėjote, ar gerai būtų, jeigu A. Veryga ką nors pasakytų. O ar gerai būtų, jeigu kas nors nustatytų, kad jeigu norite sveikai gyventi, privalote priklausyti sveikuolių asociacijai, ir tai nustatytų įstatymu. Aš manau, kad būtų tiesiog nenormalu ir nesuvokiama demokratinėje valstybėje.
Aš manau, svarbu paminėti, kad šalis, apsisprendusi turėti tam tikrą sistemą, turėtų laikytis sisteminio požiūrio. Yra šalių, tokių kaip Jungtinė Karalystė, pasirinkusių kitokį modelį. Jos yra nuėjusios prie asociacijų modelio, kur viskas faktiškai per jas yra realizuojama. Lietuva yra pasirinkusi kitokį sprendimo variantą, ir mes turime Akreditavimo tarnybą, kuri licencijuoja ir prižiūri tų specialistų kvalifikaciją, kompetenciją, išduoda licencijas. Aš manau, išskirti odontologus kaip vienintelę profesiją iš visos sistemos irgi nėra kokios nors labai didelės logikos. Ir jeigu jau mes juos laikome sveikatos sistemos priežiūros dalimi, manau, logiška yra, kad ir jų licencijavimu užsiimtų ta institucija, kuri vykdo ir kitų specialistų licencijavimą.
Dabar apie tai, ką yra labai svarbu paminėti. Mes nesiūlome naikinti Odontologų rūmų, niekas jų nesiruošia apskritai panaikinti ir atimti iš jų galimybę atstovauti savo bendruomenei kaip interesų grupei. Jie kaip buvo rūmai, taip ir liks rūmais, ir gali eiti toliau bendrauti su Seimo nariais, teikti savo siūlymus, rūpintis savo bendruomenės narių kvalifikacijos kėlimu, etika – kuo tiktai nori. Vienintelė funkcija, kuri yra iš jų paimama, yra licencijavimo funkcija, tai yra viešojo administravimo funkcija. Aš irgi nematau logikos atiduoti nevyriausybinėms organizacijoms vykdyti viešojo administravimo funkcijas, šiuo atveju išduoti licencijas.
Dar daugiau, mes susiduriame su interesų konfliktais. Jeigu būna skundas dėl odontologų darbo, ir mes paprašome tam skundui tirti deleguoti kvalifikuotą odontologą, nes, turbūt sutiksite, kiti kardiologai ar dar kas nors negali tinkamai įvertinti odontologų darbo. Kas mums yra deleguojama kaip ekspertas? Tai yra tų pačių rūmų narys, vadinasi, rūmų nariai tiria rūmų narių padarytus pažeidimus, ir, mūsų supratimu, tai yra tiesiog tam tikras interesų konfliktas. Net neįsivaizduoju, kaip tokiu būdu galėtų būti jis išvengiamas. Aš manau, kad ta privaloma narystė yra ydinga, lygiai taip, kaip ir licencijavimo eliminavimas iš mūsų bendros sveikatos sistemos ir palikimas vienai iš asociacijų. Tai aš tikrai nesutinku su kolegos E. Gentvilo pastebėjimais, kad mes kažkokiu būdu stengiamės taip eliminuoti asociacijas. Kaip ir sakiau, mes nenaikiname rūmų, neatimame iš jų galimybės vienyti ir atstovauti bendruomenei, bet manome, kad viešojo administravimo funkcijos turėtų būti valstybės institucijų rankose. Tai tiek. Ir kviesčiau palaikyti šiuos įstatymų projektus.
PIRMININKAS. Dėkoju. Kviečiu J. Sabatauską. Diskusija.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiama pirmininke. Gerbiami kolegos, iš tiesų įdomius viražus čia pademonstravo gerbiamas sveikatos apsaugos ministras A. Veryga sakydamas, kad nenaikinu aš Odontologų rūmų, tai yra nesiūlau naikinti, o tik noriu atimti iš jų viešojo administravimo funkciją – licencijų išdavimą. Beklausant man iškilo tokia mintis, tiksliau, prisiminiau vieną Konstitucinio Teismo bylą – Konstitucinio Teismo 2008 m. sausio 7 d. nutarimas buvo dėl Antstolių rūmų narystės privalomumo. Konstitucinis Teismas pasakė, kad toks viešąjį interesą užtikrinančių funkcijų vykdymas, kai tai daro savarankiška profesine privačia veikla besiverčiantys asmenys, ir jiems šias funkcijas vykdyti perdavusi valstybė turi kontroliuoti, kaip jos vykdomos, tokios valstybės kontroliuojamos profesijos suponuoja atitinkamos profesijos savireguliaciją ir atitinkamą savivaldos sistemą, kuri apima visą šią profesiją. Taigi tai, kad visuomenės atstovams, susibūrusiems į asociaciją, valstybė perduoda dalį funkcijų, yra būtent pats geriausias demokratinės valstybės požymis. Ne Šiaurės Korėjos, gerbiamas ministre. Atvirkščiai. Tai yra perdavimas būtent visuomeninėms organizacijoms, vienos profesijos atstovams, susibūrusiems į savo organizaciją, patiems sureguliuoti jų veiklą, o taip pat, atliekant viešojo administravimo funkciją, išduoti licencijas, kontroliuoti, rūpintis jų mokymu. Jeigu toje asociacijoje yra problemų, tai reikia paskatinti tas problemas spręsti, ir kad tos asociacijos nariai būtų principingesni, kad labiau asociacijos išrinkti jų vadovai rūpintųsi jais, jų teisėmis ir jų darbo sąlygomis, o tai yra kvalifikacijos kėlimu, organizuotų kvalifikacijos kėlimo įvairius mokymus. Tačiau nušalinant vieną ar kitą visuomenės grupę nuo savireguliacijos ir atimant iš jų tai, kas valstybės buvo duota, tai yra vykdyti viešąjį administravimą, šiuo atveju teikti licencijas, kad jie galėtų užsiimti ta veikla.
Ką tai reikš mums, visai valstybei? Tai reikš, kad mes turėsime skirti iš valstybės biudžeto asignavimų visoms toms funkcijoms vykdyti, priskiriant tas funkcijas vienai iš valstybės įstaigų arba įsteigiant naują valstybės įstaigą, kuri turės būti visiškai išlaikoma iš biudžeto. Šiandien valstybei tai nieko nekainuoja. Tai daro patys odontologai. Tai daro patys advokatai. Tai daro patys notarai. Tai daro patys architektai. Praeitoje kadencijoje. Pamiršote? Tie, kurie dirbote praeitoje kadencijoje. Būtent praeitoje kadencijoje buvo suteikta teisė architektams taip pat suteikti teisę, licenciją verstis ta veikla ir kontroliuoti, kaip jie tą daro. Šiuo atveju šitaip mes išplėtę, aš jau nekalbu apie Žemės rūmus, pagaliau „Linava“ išduoda TIR Carnet knygeles. Tai reiškia, kad mes nuo demokratijos trauksimės atgal į valstybės visą reguliavimą, o tam tikra prasme link to, kur mes buvome prieš 30 metų. Atvirkščiai, manau, kad to daryti nereikia. Jeigu jūs sergate nostalgija sovietinei sistemai, tai nereiškia, kad ją reikia reanimuoti.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Diskusiją baigėme. Pasiūlymų, kolegos, nebuvo gauta. Motyvai dėl viso įstatymo projekto. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. (Balsai salėje) Atsirado, yra. E. Gentvilas. Prašom, kolega. Motyvai prieš. Yra ir daugiau norinčių. Prašom. E. Gentvilas. Prašom. Jūs pirmasis užsiregistravote.
E. GENTVILAS (LSF). Gerai, ačiū, pagaliau įjungėte.
PIRMININKĖ. Pagaliau aparatūra suveikė.
E. GENTVILAS (LSF). Tikrai daug pakartojo ir papuošė pavyzdžiais J. Sabatauskas. Aš tik dar kartą pasakyčiau taip. Kiekvienoje srityje, kur mes susiduriame su nevyriausybiniu sektoriumi, profesinėmis savivaldomis, profesinėmis asociacijomis, pagalvokime, kaip mes reaguotume, jeigu ateitų tos srities ministras ir sakytų: atimame iš Advokatų rūmų teisę suteikti advokato kvalifikaciją advokatams, visą tą funkciją dabar vykdys Teisingumo ministerija. Kaip jūs žiūrėtumėte, ar nepajustumėte pavojaus, kad Teisingumo ministerija, žiūrėk, kokiam nors giminaičiui, prieš metus baigusiam teisės studijas, kokia nors išimties tvarka ir suteiks advokato kvalifikaciją? Notarų rūmai. Ateis aplinkos ministras ir pasakys: nuo šiol mes, ministerija, norime suteikti architekto kvalifikacijas.
Ponas A. Veryga gudriai šypsosi, bet jūsų siūlymas, mano akimis vertinant, yra visiškai negudrus, jis yra socialistinis, noras viską kontroliuoti, viską turėti savo rankose. Tai nekvepia liberalizmu, vienas dalykas, bet aš tikrai nenoriu, kad visi žmonės būtų liberalai, čia pasaulėžiūros skirtumai, bala nematė. Bet štai, kai norima viską uzurpuoti į valdžios rankas, atimant galimybę profesinėms savivaldoms vykdyti jų jau seniai ir sėkmingai vykdomas funkcijas, tai, atleiskite, čia yra naujo valstybės modelio kūrimas ir su pasaulėžiūra – liberalas, konservatorius, socialdemokratas ar žaliasis – tai neturi nieko bendro. Tai yra valstybės pamatų keitimas nuo savivaldos, nuo piliečių iniciatyvos viską perkeliant į valdžios rankas.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Motyvai už – P. Urbšys.
P. URBŠYS (MSNG). Gerbiamieji Seimo nariai, iš tikrųjų mes girdime apie tas asociacijas – architektų, advokatų, kurios turi suteiktas tam tikras valstybės licencijavimo teises, bet mes šiuo atveju kalbame apie sveikatos apsaugą. Sveikatos apsaugai valstybė turi turėti išskirtinį dėmesį. Jeigu mes kalbame apie sveikatos apsaugos sistemą ir kad atsiranda išskirtiniai Odontologų rūmai, kurie turi monopolinę teisę išduoti licencijas, tai mes nejučiomis prisidedame prie to, kad medicina tampa verslu, o žmogus tampa ne sveikatos apsaugos tikslas, o priemonė didinti to verslo pelnus. Jeigu mes ta logika vadovausimės, kodėl tada neturėtų atsirasti Psichologų rūmai, kurie išduoda licencijas, chirurgų, traumatologų. Taip galima vardinti visas sveikatos apsaugos sritis. Man atrodo, tikrai reikėtų sveikinti, kad galų gale Sveikatos apsaugos ministerija ministro asmenyje rado tam tikros jėgos atstovauti kitai pozicijai, nesukomercinti sveikatos apsaugos, o eiti būtent tuo keliu, kad būtų žiūrimi ne asociacijos interesai, o žmonių sveikatos interesai.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Kadangi yra lydimųjų teisės aktų ir mūsų sistema šiek tiek suklydo, tai aš, atsiprašydama M. Majausko, jis buvo užsirašęs pats pirmasis, suteikiu žodį jam.
M. MAJAUSKAS (TS-LKDF). Ačiū, pirmininke. Mieli kolegos, aš pradėčiau nuo to, kad nereikia taisyti to, kas nesulūžo. Tikrai negulčiau kryžiumi dėl Odontologų rūmų, kaip ir negulčiau dėl bet kurios kitos organizacijos. Stengiasi, dirba, klysta, tobulėja, vystosi. Tai, ką pradėjome prieš daug metų, kodėl dabar staiga reikia imti ir sugriauti? Sakyčiau, atvirkščiai – skatinkime savivaldą, nes taip, kaip šita valdančioji dauguma tvarkosi su viešuoju sektoriumi, mes matome ir medikų protestais, ir švietimo darbuotojų protestais. Kodėl dabar reikia grąžinti odontologus į tą patį viešąjį sektorių, su kuriuo mes ne visuomet tikrai gerai susitvarkome?
Antras dalykas. Atkreipsiu dėmesį, kad jie pinigų neprašo. Jie patys išsilaiko. Jie surenka pinigus iš savo narių ir tokiu pagrindu dirba. Kodėl dabar valstybė, viešasis sektorius, mokesčių mokėtojai turėtų išlaikyti tą licencijavimą, nes priėmus tokį sprendimą biurokratija didėtų?
Trečias dalykas. Mes žinome, kad šiandien Lietuvoje odontologų kiekis yra daugiau nei pakankamas. Per 15 metų nėra gauta nė vieno skundo dėl licencijavimo. Kokią mes iš tiesų problemą bandome čia taisyti ir spręsti?
Grįšiu prie to, nuo ko pradėjau. Jeigu kas nors veikia, nors ir netobulai, bet veikia, stengiasi, kuria ir dirba, kam griauti tai, kas nėra sugedę?
PIRMININKĖ. Dėkoju. Kaip sutarėme, du – už, du – prieš. Už – A. Kubilienė.
A. KUBILIENĖ (LVŽSF). Ačiū, pirmininke. Iš tikrųjų, kolegos, šiandien mes labai dažnai girdime – bedantė Lietuva. Tai tikrai yra stimulas ką nors keisti šitoje sistemoje.
Pasakysiu keturis pagrindinius dalykus, kas, mano galva, yra svarbiausia.
Pirmiausia šito įstatymo pataisos leis sudaryti vienodas sąlygas medikams ir medikai bus prilyginami ne architektams, ne antstoliams, o iš tikrųjų kardiologai, chirurgai, terapeutai ir visi turės vienodas sąlygas, jiems bus išduodamos vienodos licencijos. Jas išduos Akreditavimo tarnyba.
Antras dalykas – sumažės administracinė našta. Nežinau, kodėl šiuo metu ant licencijos, kurią gauna odontologai, yra du parašai – tai Odontologų rūmų ir Sveikatos apsaugos ministerijos. O visi kiti: chirurgai, terapeutai, nefrologai ir visi kiti, gauna tik vieną parašą.
Kitas dalykas. Pagerės paslaugų kokybė ir pacientų sauga, nes Akreditavimo tarnyba vykdys nepriklausomą, visapusišką kompleksinę paslaugų priežiūrą.
Dar vienas dalykas yra tas, kad profesinė organizacija – Odontologų rūmai – nėra naikinama, tačiau tai bus savanoriška organizacija, į kurią noriu – stoju, nenoriu – nestoju, kaip yra ir kitose organizacijose. Mes žinome Kardiologų asociaciją, Transplantologų asociaciją. O šiuo metu tai yra prievartinė organizacija.
Reikia pasakyti, kad Odontologų rūmams, vykdant licencijavimą ir priežiūrą, nuolat kyla galimas interesų konfliktas. Todėl kviečiu balsuoti už. Mes komitete pasisakėme vienbalsiai už po visų klausymų ir diskusijų. Ačiū.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, balsuojame po svarstymo dėl Odontologijos praktikos įstatymo ir lydimųjų įstatymų, dėl šių paminėtų įstatymų projektų: Nr. XIIIP-3955, Nr. XIIIP-1049, Nr. XIIIP-1050, Nr. XIIIP-3335 ir Nr. XIIIP-3336.
Balsavo 84 Seimo nariai: už – 50, prieš – 20, susilaikė 14. Po svarstymo pritarta.