Europos odontologai aptarė darbo jėgos iššūkius ir Europos sveikatos duomenų erdvės diegimą

Gegužės 26–27 dienomis Europos odontologų tarybos (CED) narių ir stebėtojų asociacijų atstovai susirinko Stokholme, Švedijoje, į kas dvejus metus vykstantį visuotinį susirinkimą, kuriam pirmininkavo CED prezidentas dr. Freddie Sloth-Lisbjerg. Susitikimą surengė Švedijos odontologų asociacija – Sveriges Tandläkarförbund.

Norint išspręsti odontologijos darbo jėgos iššūkius, reikia kelių lygių veiksmų ir politikos

Visuotinio susirinkimo metu CED priėmė poziciją dėl darbo jėgos iššūkių. Odontologijos sektoriaus darbuotojų problema atitinka bendrą tendenciją, su kuria susidūrė Europa, kai kalbama apie sveikatos priežiūros specialistus ir jų netolygų pasiskirstymą tarp šalių ir šalių viduje.

Savo pozicijoje CED pabrėžė, kad svarbu pasiekti status quo taikant tikslinius veiksmus visais lygmenimis. Kai kurios  rekomendacijos dėl darbo jėgos iššūkių turi remtis  kiekvienos šalies individualia sveikatos priežiūros sistema ir odontologinių  paslaugų poreikiu. Prevencijai turėtų būti teikiama pirmenybė ir ji turėtų būti skatinama nacionalinėse sveikatos priežiūros sistemose, tai užtikrintų tolesnį ligų naštos išlaidų mažėjimą ir  visuomenės sveikatos gerinimą.

Turėtų būti išlaikyta pusiausvyra tarp odontologo ir komandos narių. Odontologas turi būti komandos vadovas, gali pavesti užduotis komandos nariams, juos prižiūrėdamas.  Odontologinės komandos nariai negali pakeisti odontologo. Švietimas taip pat yra gyvybiškai svarbus sprendžiant šią problemą.

Savo pozicijoje CED taip pat pabrėžia būtinybę teikti pirmenybę odontologų pritraukimui ir išlaikymui, ypač kai tai susiję su kaimo / atokių vietovių odontologija. Tokios skatinimo veiklos pavyzdžiai yra sutuoktinių karjeros galimybės, vaikų švietimas, finansinės iniciatyvos, kurios skatina išlaikyti odontologus atokiose vietovėse.

Europos sveikatos duomenų erdvė: norint iš tiesų išnaudoti jos potencialą, būtina skirti daugiau laiko įgyvendinimui

Praėjus metams nuo pasiūlymo dėl Reglamento dėl Europos sveikatos duomenų erdvės (EHDS) paskelbimo, CED išreiškė susirūpinimą dėl jo būsimo įgyvendinimo. Priimtoje pozicijoje perspėjama dėl pirmalaikio (EHDS) įgyvendinimo, pabrėžiant didelį spaudimą, su kuriuo susidurtų odontologijos praktika. CED pabrėžia, kad valstybėse narėse yra daug  skirtumų, susijusių su elektroninių sveikatos įrašų ir konkrečiai odontologinių duomenų naudojimu. Be to, įgyvendinant ir išlaikant dalyvavimą Europos sveikatos duomenų erdvės ( EHDS) struktūroje, odontologijos praktikai tenka daug naštos.

Tai apima finansines išlaidas programinei ir techninei įrangai, taip pat daug valandų, skirtų mokymui ir atitikčiai – laiką, kurį odontologai ir jų komandos skirtų pacientų gydymui ir priežiūrai. Tai ypač aktualu daugeliui mažesnių odontologijos praktikų – joms didesni finansiniai ir reguliavimo įsipareigojimai gali būti didelis iššūkis. Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, CED pabrėžė, jog labai svarbu, kad odontologams nebūtų jokių papildomų išlaidų ir administracinės naštos, susijusios  su Europos sveikatos duomenų erdvės (EHDS)  įvedimu.

Be to, atsižvelgiant į numatomą tikslą turėti veikiančią sveikatos duomenų sistemą, svarbu išsiaiškinti, kaip bus padengtos bet kokios papildomos aparatinės, programinės įrangos, kibernetinio saugumo mokymų ir administracinės išlaidos, susijusios su duomenų registravimu ir bet kokia kita sistemos veikla, ir kokie suinteresuotieji subjektai bus įtraukti.

CED rekomenduoja, kad įgyvendinant EHDS būtų teikiama ES finansinė parama ir papildomi veiksmai, siekiant sumažinti aukščiau minėtas išlaidas.

Savo pozicijoje CED politikos formuotojams pabrėžia, kad reikalingas ilgesnis ir veiksmingesnis įgyvendinimo laikotarpis, ilgesnis nei iš pradžių numatyti 2025 m. Tai turėtų suteikti galimybę tam tikram laikotarpiui, atsižvelgiant į individualius valstybių narių poreikius ir aplinkybes, netaikyti (EHDS ) įpareigojimų. Tai ypač aktualu odontologijos praktikoms, kurios laikomos mažosiomis ir mikroįmonėmis (pagal 2003 m. gegužės 6 d. Europos Komisijos rekomendaciją dėl mikroįmonių, mažųjų ir vidutinių įmonių apibrėžimo,  Priedo 2 str.), atsižvelgiant į didelę naštą, su kuria jie gali susidurti įgyvendindami Europos sveikatos duomenų erdvės sistemą. Be to, pagal subsidiarumo principą, turi būti gerbiamos atskiros ES valstybių narių sveikatos priežiūros sistemos.

Plačiau paskaitykite čia: http://www.cedentists.eu

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su privatumo politika.