• Į pradžią
  • Apie Rūmus
  • Naujienos
  • Odontologų rūmų rekomendacijos: dėl odontologinių įstaigų veiklos karantino laikotarpiu ir infekcijų kontrolės reikalavimų laikymosi

Odontologų rūmų rekomendacijos: dėl odontologinių įstaigų veiklos karantino laikotarpiu ir infekcijų kontrolės reikalavimų laikymosi

Odontologų rūmai ragina darbdavius atsakingai organizuoti darbą odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigose ir užtikrinti, kad darbuotojai galėtų dirbti saugiai, nerizikuodami nei savo, nei pacientų sveikata bei nekeldami jai grėsmės. Norime priminti, jog darbdavys atsako už darbuotojo saugą darbe.
 
Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis LR Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimo 2020-03-16 Nr. V-387 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų darbo organizavimo paskelbus karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje“ 1.4 punktu, odontologijos paslaugos turi būti sustabdytos karantino Lietuvos Respublikoje paskelbimo laikotariu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos užtikrinimą.
Jei pacientui reikalinga būtinoji medicinos pagalba, visų pirma, pacientas turi susisiekti su odontologines paslaugas teikiančia įstaiga nuotoliniu būdu. Gydytojui odontologui nuotoliniu būdu nustačius, kad pacientui reiklainga būtinoji pagalba, jis turi paskirti pacientui vizito laiką tokiu periodiškumu, kad būtų galima atlikti kabineto, kuriame buvo suteiktos paslaugos pacientui, pilną dezinfekciją.
 
Odontologų rūmai skelbia rekomendacijas dėl infekcijų kontrolės reikalavimų laikymosi teikiant būtinąją medicinos pagalbą karantino laikotarpiu.
 
Pasiruošimas priimti pacientą
1.Pacientas raštu turi patvirtinti, kad jam nėra taikoma saviizoliacija.
2. Organizuoti vizitų grafiką taip, kad pacientai nesusitiktų nei laukiamajame, nei kabinete. Jei nėra būtina, vengti atvykti su „palaikymo komanda“.
3. Laukiamajame nepalikti jokių žurnalų, laikraščių.
4. Prieš konsultaciją / gydymą, pacientai turi plauti / dezinfekuoti rankas. Tas pats galioja ir lydintiems asmenims. Nesiliesti rankomis sveikinantis.
5. Prieš procedūras, pacientai turi praskalauti burną vandenilio peroksido 1% tirpalu ar jodo (0,2%) tirpalu arba CHX 0,2-0,3%.
Apsauga personalui
6. Apsaugos priemonės administratoriui/ registratoriui: apsauginis stiklas arba saugus atstumas nuo kontakto su žmonėmis.
7. Naudoti vienkartinius neperšlampamus chalatus ilgomis rankovėmis ir kitas asmenines apsaugos priemones kaskart atėjus naujam pacientui.
8. Dėvėti apsauginius akinius/skydą, pirštines, kepurėlę bei respiratorių FFP3 arba FFP2. Nusiimti apsaugos priemones (respiratorių, pirštines) neliečiant veido ir rankų odos. 
9. Prieš ir po pirštinių dėvėjimo plauti rankas 40 sekundžių pagal instrukcijas. 
10. Neliesti akių, nosies ir burnos prieš tai nenusiplovus rankų.
Klinikinė procedūra
11. Kai tik įmanoma, naudoti koferdamo sistemą ir dvigubą atsiurbimą.
12. Turbinos, kampiniai antgaliai ir pan. turi turėti “antirefliuksinę” sistemą. Jei yra galimybė rinktis tarp kampinio antgalio ir turbinos, rinktis kampinį antgalį (susidaro mažesnis kiekis areozolio).
13. Kabinete sumažinti paviršių skaičių, visas priemones laikyti stalčiuose ir ištraukti, kai tik reikalinga.
14. Vengti naudoti sodapūtes.
15. Chirurginių procedūrų laukas – visiško sterilumo.
16. Konsultacijos / gydymo metu neliesti nieko, kas nėra darbinis laukas.
17. Naudoti plastikines apsaugas žarnelėms.
Valymas ir dezinfekcija išleidus pacientą
18. Dezinfekuoti visus darbo paviršius po vizito.
19. Dezinfekuoti durų rankenas, stalviršius, klaviatūras, ekranus, kranus.
20. Po kiekvieno vizito grindis praplauti dezinfekciniais tirpalais, kurie patvirtinti įstaigos aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių higienos plane.
21. Po kiekvieno paciento vizito pasilikti pakankamai laiko visiškam kabineto dezinfekavimui.
22. Pastoviai vėdinti patalpas. Geriausia, tarp pacientų.
Pakartotinai naudojamų medicinos prietaisų valymo, dezinfekavimo ir sterilizavimo tvarka nustatyta Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“
23. Instrumentai ir kitos gydymo metu naudotos priemonės tvarkomos pagal įstaigos patvirtintą medicinos prietaisų ir kitų gaminių apdorojimo ir naudojimo tvarką.
24. Priemonių, kurios negali būti sterilizuojamos, dezinfekcija atliekama aukšto lygio dezinfekcinėmis priemonėmis.
Medicininių atliekų tvarkymas
25. Medicinines atliekas tvarkyti bei šalinti pagal įstaigoje patvirtintą medicininių atliekų tvarkymo ir šalinimo procedūros aprašą iki tol, kol bus perduotos medicininių atliekų surinkėjams.
26. Vienkartines infekuotas atliekas mesti į plastikinį maišą ir užrišti mazgu. Toliau tvarkyti, kaip numatyta įstaigos tvarkoje.
27. Dėžės ar kita speciali tara, kuriose yra atliekos, galimai infekuotos COVID-19 visrusu, turi būti paženklintos ir atskirtos nuo kitų atliekų ir papildomai saugiai užklijuotos, kad jose esantis turinys nesklistų.
Kitos rekomendacijos
28. Kosėti, čiaudėti į alkūnę ar vienkartinę servetėlę, kurią iš karto išmesti į uždarą atliekų talpą su pedaliniu atidarymu.
29. Grįžus namo, prieš kontaktuojant su artimaisiais, nusiprausti po dušu.
 
Rekomendacijos parengtos vadovaujantis šiais informacijos šaltiniais:
  1. LR Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimas 2020-03-16 Nr. V-387 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų darbo organizavimo paskelbus karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje“
  2. LR SAM rekomendacijos 2020-03-19 „Dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) prevencijos ir kontrolės asmens sveikatos priežiūros įstaigose.
  3. Lietuvos higienos norma HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“.
  4. UAB „Toksika“ raštas dėl medicininių atliekų su COVID-19 virusu tvarkymo.
  5. http://webmail.coec.cat/docs/ConsellsOdonto_COEC_CatSalut.pdf.
 

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su privatumo politika.